1
Általános szerződési feltételek (ÁSZF)
Az Arrabona Rooms weboldalának hozzáférése, böngészése, használata, valamint foglalás elvégzése esetén Ön elfogadja, hogy elolvasta és megértette az alábbi feltételeket és szabályokat (beleértve az Adatvédelmi nyilatkozatot) és egyetért az azokban foglaltakkal.
Tartalom:
- Szolgáltató adatai
- Általános szabályok
- Szerződő fél
- A szolgáltatás igénybevételének módja és feltételei
- A szállodába történő érkezés-elutazás / Check-in – Check-out
- Árak
- Fizetés módja, garancia
- Lemondási feltételek
- Háziállatok
- A szerződés teljesítésének elutasítása, a szolgáltatási kötelezettség megszűnése
- Elhelyezési garancia
- A Vendég betegsége, halála
- A Szerződő fél jogai
- A Szerződő fél kötelezettségei
- A Szerződő fél kártérítési felelőssége
- A Szolgáltató jogai
- A Szolgáltató kötelezettsége
- A Szolgáltató kártérítési felelőssége
- Titoktartás
- Vis maior
- A felek jogviszonyában alkalmazandó jog, eljáró bíróság
- Panaszkezelés és vitarendezés
- Jogi nyilatkozat
2. Szolgáltató adatai
Név: ARRABOREST KFT.
Székhely: 9027 Győr, Kandó K. u. 1.
Levelezési cím: 9027 Győr, Kandó K. u. 1.
Telefon: +36 30 351 870
E-mail: arraborest@gmail.com
Web: www.arrabonarooms.hu
2. Általános szabályok
2.1. Az „Általános Szerződéses Feltételek” (továbbiakban ÁSZF) szabályozzák a Szolgáltató által üzemeltetett szálláshely (Arrabona Rooms) és szolgáltatásainak igénybevételét.
2.2. Speciális, egyedi feltételek nem képezik a részét jelen ÁSZF-nek, de nem zárják ki külön, speciális megállapodások kötését utazásközvetítőkkel, szervezőkkel, esetenként más-más, az adott üzletnek megfelelő feltételekkel.
3. Szerződő fél
3.1. A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat a Vendég veszi igénybe.
3.2. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég közvetlenül a Szolgáltatónak adja le, úgy a Vendég lesz a Szerződő fél. A Szolgáltató és a Vendég együttesen, amennyiben a feltételek teljesülnek, szerződéses felekké válnak (továbbiakban Felek).
3.3. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég megbízásából egy harmadik személy (továbbiakban Közvetítő) adja le a Szolgáltatónak, az együttműködés feltételeit a Szolgáltató és a Közvetítő közötti megállapodás szabályozza. Ebben az esetben a Szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy a harmadik személy jogszerűen képviseli-e a Vendéget.
4. A Szolgáltatás igénybevételének módja és feltételei
4.1. A Vendég szóbeli vagy írásbeli ajánlatkérésére a Szolgáltató ajánlatot küld. Amennyiben az ajánlat elküldésétől számított 72 órán belül nem érkezik konkrét megrendelés, úgy a Szolgáltató ajánlati kötöttsége megszűnik. Foglalás lekéréses alapon, szabad kapacitás függvényében lehetséges.
4.2. A Szerződés a Vendég írásban, szóban vagy a Szálláshely weboldalán ( www. arrabonarooms.hu) leadott foglalásának a Szolgáltató általi írásban megküldött visszaigazolásával jön létre, és így írásban megkötött Szerződésnek minősül. A Szolgáltató írásbeli – legalább e-mail útján történő – visszaigazolása nélkül a foglalás, az érvényes szerződés nem jön létre.
4.3. Szóban leadott foglalás, megállapodás, módosítás, vagy annak a Szolgáltató általi szóbeli visszaigazolása nem szerződés értékű.
4.4.Lehetőség van a foglalás bankkártya garanciával történő biztosítására az ÁSZF-ben meghatározott fizetési feltételek és fizetési módok figyelembe vétele mellett. Ez esetben a Vendég a bankkártya adatainak megadásával garantálja foglalását, mely a Szolgáltató írásbeli- legalább e-mail útján történő – visszaigazolása mellett érvényes.
4.5. A szállás-szolgáltatás igénybevételéről szóló Szerződés meghatározott időtartamra szól.
4.6. Szálláshely-szolgáltatás esetén, ha a Vendég a meghatározott időtartam lejárta előtt véglegesen elhagyja a szálláshelyét (továbbiakban: Szálláshely), a Szolgáltató a Szerződésben kikötött szálláshely-szolgáltatás teljes ellenértékére jogosult. A meghatározott időtartam lejárta előtt megüresedett Szálláshelyet a Szolgáltató jogosult újra értékesíteni.
4.7. A szállás-szolgáltatás igénybevételének Vendég által kezdeményezett meghosszabbításához a Szolgáltató előzetes hozzájárulása szükséges. Ebben az esetben a Szolgáltató kikötheti a már teljesített szolgáltatás díjának megtérítését.
4.8. A Szerződés módosításához és/vagy kiegészítéséhez a Szolgáltató írásbeli, legalább e-mail útján történő visszaigazolása szükséges.
4.9. A szállás-szolgáltatás igénybevételének feltétele, hogy a Vendégek személyazonosságukat a törvényes előírásoknak megfelelően, a szoba elfoglalása előtt igazolják. A hatályos jogszabályok értelmében, a 2021. szeptember 1-jét követően Magyarországon szálláshely-szolgáltatást igénybe vevő minden Vendég törvényben meghatározott személyes adatait a szálláshely szolgáltató okmányolvasón keresztül, a szálláshelykezelő szoftverében rögzíteni, majd egy tárhelyre, a Vendég Információs Zárt Adatbázisba (VIZA) továbbítani köteles. További információért kattintson IDE.–> hivatkozás a Vizainfo ügyféltájékoztatókra.
A szállodában bejelentés nélkül senki sem lakhat.
4.10. A Vendég a bejelentkezés elvégzésével egyidejűleg az Arrabona Rooms Általános Szerződési feltételeit és a Házirendet elfogadja és köteles azt betartani.
5. A szállodába történő érkezés-elutazás / Check-in – Check-out
5.1. A szobák az érkezés napján 14:00 órától foglalhatók el. A Szolgáltató a szálláshely foglaltságának függvényében, külön díjazás ellenében tudja biztosítani a korai érkezés, illetve a késői elutazás lehetőségét.
5.2. A bejelentkezés on-line, érintésmentes módon történik. A szállásfoglalás visszaigazolására küldött e-mailben található egy link, melynek megnyitásával elérhető applikáción (Alfred) keresztül lehetséges bejelentkezni. Ennek során szükséges a Vendég személyazonosító okmányának beszkennelése illetve a hiányzó adatok rögzítése és elmentése. A rögzített adatok valóságtartalmáért a Vendég felel, az ebből eredő károkért szálláshelyünk felelősséget nem vállal.
5.3.A szállodai tartózkodás megkezdésének feltétele minden egyes bejelentkező Vendég adatának rögzítése. A bejelentkezéshez szükséges adatok: érkező Vendégek neve, születési helye és ideje, neme, állampolgársága, anyja születési neve, személyazonosításra alkalmas okmány azonosító száma.
5.4. Szálláshelyünkön helyszíni recepció szolgálat nem működik, on-line elérhetőséget biztosítunk Vendégeinknek e-mailen és telefonon 0-24 órában az alábbi elérhetőségeken:
E-mail: arrabonarooms@gmail.com
Telefonszám: +36 30 351 8780, + 36 70 292 3125
5.5. A szobák az elutazás napján 10.00 óráig állnak a Vendégeink rendelkezésére.
5.6. Amennyiben a Vendég a szobáját a bejelentkezéskor a távozás napjaként feltüntetett napon 11.30 óráig nem üríti ki és a tartózkodás meghosszabbításához a Szolgáltató előzetesen nem járult hozzá, úgy a Szolgáltató jogosult a szobaárat egy további napra is kiszámlázni és ezzel egyidejűleg a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége is megszűnik.
6. Árak
6.1. A Szolgáltató aktuális árai a szálláshely honlapján –www.arrabonarooms.hu – találhatóak.
Ugyanezen weboldalon kerülnek meghirdetésre az aktuális kedvezmények, akciók és egyéb ajánlatok is. A meghirdetett kedvezmények nem vonhatók össze semmilyen más kedvezménnyel. A Szolgáltató a meghirdetett árait előzetes bejelentés nélkül megváltoztathatja.
6.2. A honlapon és egyéb tájékoztató anyagokban megjelenített árak a Szolgáltató által megadott tájékoztató jellegű szállás- és szolgáltatás árak. Azonban a Vendégre a foglalását követően kapott voucherben vagy e-mailben megjelölt ár vonatkozik.
6.3. Amennyiben a Vendég szálláshelyet foglalt és azt a Szolgáltató írásban visszaigazolta, úgy a már visszaigazolt áron a Szolgáltató nem változtathat.
6.4. Az árak közlésekor a Szolgáltató feltünteti, hogy az általa megadott ár tartalmazza e a hatályos magyar jogszabályi előírásokban meghatározott mértékű adókat (ÁFA, IFA) vagy sem. A Szolgáltató a hatályos adó-törvény (ÁFA, IFA) módosulása miatti többlet terheket – előzetes értesítés mellett – áthárítja a Szerződő félre.
6.5. A Szolgáltató speciális kondíciókhoz kötött termékeinek foglalása, csoportos foglalás vagy rendezvények esetén, egyedi szerződésben rögzített feltételeket állapít meg.
6.6. Gyermek részére az alábbi kedvezményeket biztosítjuk:
Szállás és reggeli árából 0-6 éves korig 100%, amennyiben a szülőkkel közös szobában a meglevő ágyak igénybevételével tartózkodik.
6.7. Pótágy elhelyezésére a szobákban sajnos nincs lehetőség.
6.8. A szolgáltató az árait forintban és euróban határozza meg, melyek átváltása az MNB napi középárfolyam adatai alapján történik.
6.9. A Szolgáltató legjobb ár garanciát alkalmaz. A garancia érvényesítésének alapfeltétele, hogy a szálláshely hivatalos weboldalán ( www.arrabonarooms.hu) érvényes visszaigazolt szobafoglalással kell rendelkezni.
A kedvezőbb ár ugyanazon foglalási feltételek mellett érvényes, mint a szálláshely által visszaigazolt feltételek. Ezen feltételek a következőek:
- Ugyanazon szálláshelyre érvényes
- A foglalásban szereplő érkezési és utazási időpont megegyezik
- Azonos a Vendég létszám és a Vendégek kora
- Egyforma a szobatípus és a szobák száma
- Az egyéb megrendelt szolgáltatások mennyisége és tartalma között nincs különbség
Az árgarancia az alábbi ártípusokra nem vonatkozik:
- Nem nyilvános felületen elérhető árak esetén
- Aukciós weboldalakon elérhető árak esetén
- Bármely partner által adott hűségpontok felhasználása esetén
7. Fizetés módja, számlázás
7.1. A Szolgáltatónál állandó helyszíni, személyes recepció nem működik, ezért a Vendég az előzetesen megrendelt szolgáltatások ellenértékét az alábbi módokon egyenlítheti ki:
- internetes oldalon – arrabonarooms.hu – keresztül történő bankkártyás fizetéssel,
- átutalással,
- bankkártya garancia esetén a Szálláshely által történő terheléssel vagy a Szálláshelytől kapott fizetési kérelem alapján bankkártyás fizetéssel vagy átutalással.
A foglalás érvényességének feltétele, hogy a szállásdíj az érkezés napját megelőző 3. napig kiegyenlítésre kerüljön.
7.2.Előzetes írásos megrendelő és visszaigazolás hiányában, a foglalás nélkül érkező Vendégek esetén a szállásdíj a bejelentkezéskor fizetendő a Szolgáltató által elfogadottként megjelölt bankkártyával, illetve külön, írásbeli megállapodás esetén átutalással, illetőleg internetes oldalon keresztüli fizetéssel, továbbá készpénzzel (forintban, illetve a Szolgáltató által megjelölt valutában).
7.3. Átutalás esetén – amennyiben a Szolgáltatóval kötött megállapodás másként nem rendelkezik – a megrendelt szolgáltatások ellenértékét a Vendég köteles az érkezés előtt a szálláshely bankszámlájára átutalni oly módon, hogy az adott összeget az érkezés napját megelőző 3. napig a szálláshely bankszámláján jóváírják.
7.4. Fizetés nélküli távozás esetén a Szolgáltató jogi lépések megtételére jogosult.
7.5. A bankkártyás fizetés révén Ön kényelmesen és biztonságosan vásárolhat a szálláshely honlapján. A kiválasztott szolgáltatások megrendelése után Önt az OTP Bank weblapjára irányítjuk, ahol a Bank által használt, jelenleg legbiztonságosabbnak ítélt, titkosítással lebonyolított tranzakción keresztül fizethet bankkártyájával. Vásárlóinknak csak annyi a dolga, hogy a fizetési mód kiválasztásánál „fizetés bankkártyával” feliratra kattintsanak, majd a OTP Bank fizetési szerverén a kártya számát és lejárati dátumát megadják. Az OTP Bank a Mastercard, Maestro, VISA és Vpay bankkártyák elfogadását biztosítja.
A kizárólag elektronikus használatra kibocsátott bankkártyákat csak abban az esetben fogadhatjuk el, amennyiben annak használatát a kártyát kibocsátó bank engedélyezi! Kérjük, érdeklődjön bankjánál, hogy az Ön kártyája felhasználható-e interneten keresztül lebonyolítandó vásárláshoz.
Az OTP Bank a sikeres vásárlást követően a tranzakcióról engedélyezési számot bocsát ki, amelyet érdemes felírni vagy az egész oldalt kinyomtatni. Sikertelen tranzakció esetén az OTP Bank hibaüzenetben közli a hiba okát.
7.6. Az Általános Szerződési Feltételek elfogadásával a Vendég tudomásul veszi és elfogadja, hogy a Szolgáltató a fizetendő díjakról, illetve a Vendégek által bármely jogcímen a Szolgáltató részére kifizetett összegről elektronikus számlát állít ki és azt e-mail útján küldi meg csatolt PDF fájl formájában.
A vonatkozó magyar jogszabályoknak (jelenleg ez a 2001. évi XXXV. törvény az elektronikus aláírásról, a 2000. évi C törvény a számvitelről, valamint a 46/2007. PM rendelet) megfelelően a társaságok jogosultak számláikat elektronikus formában kibocsátani.
Az elektronikus számla egy speciális formátumú fájl, amely tartalmazza a Szolgáltató által kibocsátott hagyományos számla képét egy PDF-dokumentum formájában (amely teljesíti a 2007. évi CXXVII. áfatörvény által előírt magyar számlaformátum követelményeit), valamint (a PDF-fájlon belül) az elektronikus aláírását és időbélyegét a fent hivatkozott magyar jogszabályok előírásainak megfelelően.
Az aláírás a Szolgáltató nevében készül, és el van látva az e célból szerződött minősített tanúsító intézet által kiadott „minősített tanúsítvánnyal”. Az elektronikus számla minden szükséges információt tartalmaz, amelynek birtokában a számla aláírásához és időbélyegéhez csatolt tanúsítvány érvényessége ellenőrizhető.
Amennyiben a számlát könyvelési bizonylatként használják, úgy a számla befogadója az elektronikus számlát köteles elektronikus formában tárolni (a nyomtatott számlákhoz hasonlóan).
7.7. A számla kiállításakor a Szolgáltató az online foglaláskor a megadott, míg az e-mail vagy telefon útján történő foglalás esetében pedig a foglaló személy által megadott adatokat veszi alapul és ezek szerepelnek majd a számla „Vevő” rovatában. A foglalás megtörténte után 1 napon belül a Vendég kérheti a megadott adatok módosítását, ezt követően azonban a módosítás már nem lehetséges.
7.8. Foglalásonként csak egy számla kiállítására van lehetőség, foglalásokat nem lehet számlázási célból több részre osztani. Amennyiben két vagy több Vendég (vagy cég) nevére külön-külön kiállított számla szükséges, úgy mindegyikük részére külön foglalást kell rögzíteni/végezni. Ugyanakkor a foglalásokon végzett későbbi módosításokat (pl. további szolgáltatások vásárlását) külön számlázzuk.
7.9. A Szolgáltató által visszaigazolt és teljesített szolgáltatások ellenértékének elszámolására szolgáló – a Szolgáltató által kiállított – számla pénzneme HUF vagy EUR.
Amennyiben a Szolgáltató általi visszaigazolásban rögzített ellenérték pénzneme EUR, úgy a Szolgáltató által kibocsátott számlákon a szolgáltatások ellenértéke a Vendég érkezése napján érvényes, a Szolgáltató által jegyzett MNB középárfolyamon kerül átszámításra. A számlán a fizetendő ellenérték a HUF pénznemen túl – az árfolyam megjelölése mellett – EUR-ban is feltüntetésre kerül.
7.10. Ha a Vendég bármilyen hibát észlel a számlával kapcsolatban, a probléma orvoslása érdekében a Vendég vagy a számlán vevőként megjelölt személy/cég elektronikus levélben jelezheti ezt a következő címre: arrabonarooms@gmail.com. Célunk, hogy a jelzett észrevételt a bejelentéstől számított 8 napon belül kezeljük és visszajelezzünk.
8. Lemondási és módosítási feltételek
8.1.A Vendég kötelezettséget vállal arra, hogy az általa megrendelt szolgáltatások esetleges lemondásáról, módosításáról vagy bármilyen egyéb változásról a szolgáltatás kezdetét megelőzően, írásban tájékoztatja a Szolgáltatót. A lemondás vagy módosítás az „Alfred” alkalmazáson keresztül vagy e-mailben (arrabonarooms@gmail.com ) lehetséges.
8.2. A megrendelt szolgáltatás módosítására (más dátumra történő áthelyezés, a létszám vagy a szobatípus módosítása) az aktuálisan érvényben levő árak és a szabad kapacitás függvényében van lehetőség, maximum 4 db szoba együttes foglalása esetén.
Amennyiben a szálláshely ajánlatában más feltételt nem határozott meg, a módosítási kérelmek befogadási határideje a következő:
- érkezés napját megelőző második nap 13:59 óráig beérkezett módosítási kérelmek befogadásra kerülnek.
- az érkezés napját megelőző második nap 14:00 órától beérkezett módosítási kérelem befogadása nem lehetséges.
Amennyiben a módosítás végrehajtható, úgy egyszeri 3.000,- Ft -os adminisztrációs díj kerül felszámításra.
8.3. Amennyiben a szálláshely ajánlatában más feltételt nem határozott meg, a lemondási feltételek maximum 4 db szoba együttes foglalása esetén a következők:
- az érkezés napját megelőző második nap 13:59 óráig történő elállás esetén kötbérmentes. Az előre befizetett összegből bruttó 5.000,- Ft kezelési költséget számítunk fel, így ezen költséggel csökkentett összeget utaljuk vissza.
- az érkezés napját megelőző második nap 14:00 órától történő lemondás vagy meg nem érkezés esetén a Szolgáltató jogosult a szállásdíjat kötbérként felszámítani, így az visszatérítésre nem kerül.
8.4. Ha a Szerződő fél a szállás szolgáltatások igénybevételét előlegfizetéssel, hitelkártya garanciával, vagy más, Szerződésben foglalt módon nem biztosította, a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége az érkezési napon helyi idő szerint 18:00 órát követően megszűnik.
8.5. Ha a Szerződő fél a szállás szolgáltatások igénybevételét előlegfizetéssel, hitelkártya garanciával, vagy más Szerződésben foglalt módon biztosította, és az érkezési napon nem érkezik meg, továbbá nem jelzi előre, hogy ennél későbbi időpontban érkezik, a Szolgáltató a Szerződésben meghatározott mértékű kötbért érvényesít. Ebben az esetben a szállást a Szerződő fél részére az érkezési napot követő nap déli 12:00 óráig fenntartja, majd ezt követően a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége megszűnik.
8.6. Amennyiben a Szerződő fél gazdálkodó szervezet (ideértve a gazdasági társaságokat, társadalmi szervezeteket, egyházakat, önkormányzatokat, önkormányzati intézményeket, állami szervezeteket és azok intézményeit, stb.), az elállás esetén esedékes kötbért akkor is a Szerződő fél/Megrendelő köteles a Szolgáltatónak megfizetni, ha a szállásdíjat egyébként a megrendelő nevében eljáró Vendég viseli közvetlenül.
8.7. Minimum 5 db szoba együttes foglalása csoportos foglalásnak minősül.
Amennyiben a szálláshely ajánlatában más feltételt nem határozott meg, a lemondási feltételek a következők:
– Az érkezés napját megelőző 61. napig történő elállás vagy módosítás kötbérmentes. Az előre befizetett összegből bruttó 5.000,- Ft kezelési költséget számítunk fel, így ezen költséggel csökkentett összeget utaljuk vissza.
– Az érkezés napját megelőző 60 napon belüli lemondás esetén felszámított lemondási díj, kötbér:
- 60-31 napon belül történt lemondás esetén a megrendelt szolgáltatások 10%-a,
- 30-11 napon belül történt lemondás esetén a megrendelt szolgáltatások 40%-a,
- 10-3 napon belül történt lemondás esetén a megrendelt szolgáltatások 75%-a,
- 48 órán belül történt lemondás esetén a megrendelt szolgáltatások 100%-a.
8.8. Az írásos lemondásnak vagy módosításnak a megjelölt időpontig a Szolgáltatóhoz meg kell érkeznie.
8.9. A Szolgáltató speciális kondíciókhoz kötött termékeinek foglalása, csoportos foglalás vagy rendezvények esetén, a fentiektől eltérő, egyedi Szerződésben rögzített feltételeket állapíthat meg.
8.10. Szállásdíj visszautalása esetén 5.000,- Ft-a kezelési költségként felszámításra kerül, ezen költséggel csökkentett összeget utaljuk vissza a Vendégnek.
8.11. A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokra a 45/2014. (II. 26.) kormányrendelet 29. § (1) bekezdés l) pontja alapján nem terjed ki az indokolás nélküli, kötbérmentes 14 napos elállási/felmondási jog. A Szerződő Fél a szolgáltatásokat online foglalás esetén is kizárólag a fenti lemondási feltételek szerint jogosult lemondani.
8.12. Csoportos étkezésnél, illetve rendezvényi étkezésnél létszámmódosítást a szolgáltatást megelőzően 48 órán belül már nem tud elfogadni a Szolgáltató.
9. Háziállatok
A Szolgáltató szálláshelyére háziállat nem vihető be.
10. A szerződés teljesítésének elutasítása, a szolgáltatási kötelezettség megszűnése
10.1. A Szolgáltató jogosult a szállásszolgáltatásra szóló Szerződést azonnali hatállyal felmondani, így a szolgáltatások nyújtását megtagadni, ha
- a Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésre bocsátott szobát, illetve a létesítményt.
- a Vendég a szobáját a bejelentkezéskor a távozás napjaként feltüntetett napon 11.00 óráig nem üríti ki és a tartózkodás meghosszabbításához a Szolgáltató előzetesen nem járult hozzá.
- a Vendég a szálláshely biztonságával, rendjével, annak alkalmazottaival kifogásolhatóan, durván viselkedik, alkohol vagy drogok befolyása alatt áll, fenyegető, sértő, vagy más elfogadhatatlan viselkedést tanúsít.
- a Vendég fertőző betegségben szenved.
- a Szerződő fél nem teljesíti a Szerződésben meghatározott fizetési kötelezettségét a meghatározott időpontig.
10.2. Amennyiben a felek közötti Szerződés „vis maior” okokból nem teljesül, a szerződés megszűnik.
11. Elhelyezési garancia
11.1. Amennyiben a Szolgáltató a szerződésben szereplő szolgáltatásokat saját hibájából (pl. túltöltés, ideiglenes üzemeltetési problémák, stb.) nem tudja biztosítani, a Szolgáltató köteles a Vendég elhelyezéséről haladéktalanul gondoskodni.
11.2. A Szolgáltató köteles:
- a Szerződésben szereplő szolgáltatásokat, az abban visszaigazolt áron, az ott kikötött időtartamra – vagy az akadályoztatás megszűntéig – egy másik, ugyanazon vagy magasabb kategóriájú szálláshelyen biztosítani/felajánlani. A helyettesítő szálláshely biztosításának valamennyi többletköltsége a Szolgáltatót terheli.
- térítésmentesen egyszeri alkalommal telefonálási lehetőséget biztosítani a Vendég részére a szálláshely változásának közlésére
- ingyenes transzfert biztosítani a Vendég részére a felajánlott helyettesítő szálláshelyre való költözéshez, és az esetleges későbbi visszaköltözéshez
Amennyiben a Szolgáltató a fent írt kötelezettségeinek maradéktalanul eleget tesz, illetve, ha a Vendég a számára felajánlott helyettesítő szálláslehetőséget elfogadta, utólagos kártérítési igénnyel a Szerződő fél nem élhet.
12. A Vendég betegsége, halála
12.1. Amennyiben a szállás-szolgáltatás igénybevételének időtartama alatt a Vendég megbetegszik, és maga nem képes saját érdekében eljárni, a Szolgáltató orvosi segítséget ajánl fel.
12.2. A Vendég betegsége/halála esetén a Szolgáltató költségkompenzációra tart igényt a beteg/elhunyt hozzátartozója, örököse, illetőleg a számlafizetője részéről; az esetleges orvosi és eljárási költségek, az elhalálozást megelőzően igénybevett szolgáltatások ellenértékének, és a betegség/haláleset kapcsán a felszerelésekben, berendezési tárgyakban keletkezett esetleges károk tekintetében.
13. A Szerződő fél jogai
13.1. A Szerződés értelmében a Vendég jogosult a megrendelt szoba, valamint a szálláshely azon létesítményeinek rendeltetésszerű használatára, melyek beletartoznak a szokásos szolgáltatási körbe, és nem esnek speciális feltételek hatálya alá.
13.2. A Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban panasszal élhet a szálláshelyen való tartózkodás időtartama alatt, az alábbi elérhetőségeken:
- Arrabona Rooms , Arraborest Kft 9027 Győr, Kandó K. u. 1.
- telefon: +36 30 351 8780
- e-mail: arrabonarooms@gmail.com
A Szolgáltató ezen időszakban hozzá telefonon vagy írásban igazoltan eljuttatott (vagy általa jegyzőkönyvbe felvett) panasz kezelésére vállal kötelezettséget.
14. A Szerződő fél kötelezettségei
14.1. A Szerződő fél köteles a Szerződésben megrendelt szolgáltatások ellenértékét a Szerződésben meghatározott időpontig és módon kiegyenlíteni.
14.2. A Vendég gondoskodik arról, hogy a felelőssége alá tartozó 14 év alatti gyermek csak felnőtt felügyelete mellett tartózkodjon a Szolgáltató szálláshelyén.
14.3. A szálláshelyen belüli területen, valamint a teraszokon Vendégeink nyugalma érdekében 22.00 órát követő időszakban hangoskodni tilos, beleértve a szobák belső tereiben történő zavaró hangerejű televíziózást, zenehallgatást, valamint a közösségi terekben lévő hangos zenélést.
14.4. A Vendégek által szálláshelyre behozott olyan elektromos készülékek üzembe helyezése előtt, melyek nem tartoznak a megszokott utazási szükségletek közé, ki kell kérni a Szolgáltató hozzájárulását.
14.5. A szálláshely saját parkolóval nem rendelkezik, a Vendégek gépjárművei térítésmentesen parkolhatnak a szálláshely előtti utcarészen. Az ott elhelyezett gépjárművekben és az azokban elhelyezett tárgyakban keletkező bármiféle kárért (ideértve például, de nem kizárólag: a gépkocsi feltörést és a gépkocsiban lévő bármely tárgy eltulajdonítását; a gépjármű ellopását; természeti jelenség okozta károk) a Szolgáltató a felelősségét kizárja.
14.6.A szálláshely a szobákban hagyott értéktárgyakért felelősséget nem vállal.
14.7. A szemetet a szálláshely területén, illetve a szobákban elhelyezett szemétgyűjtő edényekbe kérjük kidobni. A szobából, illetve az épületből bútorokat kivinni, áthelyezni nem lehet.
14.8. A szálláshely területén lévő eszközöket, berendezéseket a Vendég kizárólag saját felelősségére használhatja.
14.9. A nemdohányzók védelméről szóló 1999. évi XLII. törvény végrehajtása értelmében a szálláshely teljes területén tilos a dohányzás. A szálláshely alkalmazottai jogosultak a Vendégeket, valamint a területén tartózkodó bármely más személyt figyelmeztetni a jogszabály betartására, illetve a jogszerűtlen magatartás abbahagyására. A Vendégek, illetve a szálláshely területén tartózkodó bármely személy köteles a jogszabály betartására, valamint az esetleges felszólítás teljesítésére.
Amennyiben bármely vendég vagy a szálláshely területén tartózkodó egyéb személy jogsértő magatartása miatt a szálláshely üzemeltetőjét az illetékes hatóság a hivatkozott jogszabály alapján bírsággal sújtja, úgy az üzemeltető fenntartja magának a jogot, hogy az adott jogsértő magatartást tanúsító személyre a bírság összegét áthárítsa, illetve annak megfizetését tőle követelje.
Amennyiben a vendég bizonyíthatóan megszegi a fenti jogszabályban foglalt kötelezettségeket, úgy köteles 15.000 Ft díjat fizetni a szálláshely üzemeltetője részére, melyet a szálláshely üzemeltetője jogosult a vendég szobaszámlájára terhelésként rávezetni és melyet a Vendég köteles távozáskor kifizetni.
14.10. A szálláshely egész területén tűzjelző rendszer üzemel, mely a legkisebb füstöt is érzékeli, ezért a téves riasztás elkerülése érdekében a szobákban a nyitott ablak melletti dohányzás és a nyílt láng használata is szigorúan tilos.
Tűz esetén a szoba bejárati ajtón elhelyezett információs táblán található menekülési útvonalat követve kell az épületet mielőbb elhagyni. Tűzoltó palackok a szálláshely folyosóin, emeletenként találhatóak.
14.11. A szobákat és a szálláshely közös használatú eszközeit, berendezési tárgyait közösen használó Vendégek a rendeltetésellenes használat során bekövetkezett károkozásért egyetemlegesen felelnek.
14.12. A Vendég által hozott tűzijátékhoz és egyéb engedélyköteles tevékenységhez a szálláshely írásos hozzájárulása, továbbá a Vendégek általi hatósági engedélyek beszerzése szükséges.
14.13. A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell a szálláshelyen, és minden szükséges adatot rendelkezésére kell bocsátania, amely a káreset körülményeinek tisztázásához, esetleg a rendőrségi jegyzőkönyv felvételéhez/rendőrségi eljáráshoz szükséges.
14.14. A Vendég kifejezetten tudomásul veszi, hogy a szálláshely közös használatú területein vagyonvédelmi okokból zártláncú kamerarendszert üzemeltet, melynek felvételei a vonatkozó jogszabályi előírások alapján törlésre kerülnek.
15. A Szerződő fél kártérítési felelőssége
A Vendég mindazon károkért és hátrányokért felelős, melyeket a Szolgáltató vagy harmadik személy a Vendég, vagy kísérője, vagy az ő felelőssége alá tartozó más személyek hibájából elszenved. E felelősség akkor is fennáll, amennyiben a károsultnak jogában áll kárának megtérítését közvetlenül a Szolgáltatótól igényelni.
16. A Szolgáltató jogai
Amennyiben a Vendég az igénybevett vagy a Szerződésben megrendelt, de igénybe nem vett kötbérköteles szolgáltatások díjának megfizetésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, a Szolgáltatót követelései biztosítására zálogjog illeti meg a Vendégnek azon személyes tulajdontárgyain, amelyeket a szálláshelyre magával vitt.
17. A Szolgáltató kötelezettsége
A Szolgáltató köteles:
- a szerződés alapján megrendelt szállás és egyéb szolgáltatások az érvényes előírások, szolgáltatás sztenderdek szerinti teljesíteni.
- a Vendég írásos panaszát kivizsgálni és a probléma kezeléséhez szükséges lépéseket megtenni, melyeket köteles írásban is rögzíteni.
18. A Szolgáltató kártérítési felelőssége
18.1. A Szolgáltató felelősséget vállal minden olyan, a Vendéget ért kárért, mely a létesítményein belül, a Szolgáltató vagy annak alkalmazottai hibájából következett be.
18.2. A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki azokra a káreseményekre:
- amelyek a Szolgáltató alkalmazottainak és Vendégeinek körén kívül eső, a szerződéskötés időpontjában előre nem látható, elháríthatatlan ok miatt következtek be, és nem volt elvárható, hogy ezt a körülményt a Szolgáltató elkerülje, vagy a kárt elhárítsa, vagy
- azokat a Vendég maga okozta.
18.3. A Szolgáltató kijelölhet olyan helyeket a szálláshelyen, ahová Vendég nem léphet be. Az ilyen helyeken történt esetleges kárért, sérülésért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.
18.4. A Szolgáltató felelősséget vállal azért a kárért is, amelyet a megszálló Vendég dolgainak elvesztése, elpusztulása vagy megsérülése folytán szenved el, abban az esetben, ha a Vendég a Szolgáltató által kijelölt, illetőleg általában erre rendelt helyen, vagy a szobájában helyezett el, vagy amelyeket a Szolgáltató olyan alkalmazottjának adott át, akit dolgai átvételére jogosultnak tarthatott.
18.5. A Szolgáltató a fenti esetekben kártérítés címén megtéríti a Vendég szálláshelyre bevitt dolgaiban keletkezett kárt. A Vendég vagyonában keletkezett egyéb károkat és az elmaradt vagyoni előnyt a Szolgáltató olyan mértékben köteles megtéríteni, amilyen mértékben a Vendég bizonyítja, hogy a kár, mint a szerződésszegés lehetséges következménye a szerződés megkötésének időpontjában előre látható volt.
18.6. A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell a Szolgáltatónak, és minden szükséges adatot rendelkezésére kell bocsátania, amely a káreset körülményeinek tisztázásához, esetleg a rendőrségi jegyzőkönyv felvételéhez/rendőrségi eljáráshoz szükséges.
18.7. A kártérítés mértéke a fenti esetekben a Szerződés szerinti napi szobaár összegének maximum az ötvenszerese, kivéve, ha a kár ennél kevesebb.
18.8. Értéktárgyakért, értékpapírokért és készpénzért a Szolgáltató csak akkor felelős, ha a dolgot megőrzésre kifejezetten átvette, vagy a megőrzésre átvételt kifejezetten megtagadta, vagy a kár olyan okból következett be, amelyért az általános szabályok szerint felelősséggel tartozik. Ebben az esetben a bizonyítás a Vendéget terheli.
19. Titoktartás
A Szolgáltató a Szerződésben foglalt kötelezettsége teljesítése során köteles az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény, és az adatvédelemmel kapcsolatos vonatkozó jogszabályok rendelkezéseinek – és amennyiben ezt a Szerződő fél a Szolgáltató tudomására hozta – a Szerződő fél vonatkozó belső szabályainak megfelelően eljárni.
20. Vis maior
Azon ok, vagy körülmény (például; háború, tűz, árvíz, időjárásbeli viszontagság, áramhiány, sztrájk bekövetkezése), amely felett a fél nem bír ellenőrzéssel (vis maior), bármely felet felmentik a Szerződésből eredő kötelességeik teljesítése alól, amíg ezen ok vagy körülmény fennáll. A felek egyetértenek abban, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy ezen okok és körülmények bekövetkeztének lehetőségét a lehető legalacsonyabb szintre szorítsák, és az ezáltal okozott kárt vagy késedelmet a lehető leghamarabb helyrehozzák.
21. A felek jogviszonyában alkalmazandó jog, eljáró bíróság
A Szolgáltató és a Szerződő fél közötti jogviszonyra a magyar jogszabályok rendelkezései az irányadóak.
22. Panaszkezelés és vitarendezés
22.1. A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény (a továbbiakban: „Fgytv.”) 17/A §-a értelmében a Szolgáltató tájékoztatja a Vendégeket arról, hogy a panaszügyintézés helye a Szolgáltató H-9027 Győr, Kandó K. u. 1. szám alatti székhelye. Az esetleges panaszok benyújthatók elektronikus levélben is az alábbi e-mail címen: arrabonarooms@gmail.com.
22.2. Fogyasztó esetén az Fgytv. szerint a Vendég a lakhelye/tartózkodási helye/székhelye szerint illetékes békéltető testületnél eljárást kezdeményezhet, ha panaszügyének rendezését a Szolgáltatónál írásban megkísérelte, de az nem vezetett eredményre. A Szolgáltató székhelye szerint illetékes Békéltető Testület címe H-9021 Győr, Szent István út 10/a.
A békéltető testületi eljárás szabályait az Fgytv. 18-37/A. §-ai tartalmazzák.
22.3. Fogyasztó esetén a fogyasztóvédelmi szabályok megsértése esetén a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság eljárása kezdeményezhető. Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Fogyasztó-kapcsolati Iroda elérhetősége: 1052 Budapest, Városház u. 7., telefonszám: +36 1 328 0185, e-mail: fogyved_kmf_budapest@nfh.hu.
23. Jogi nyilatkozat
23.1. A Szolgáltató weboldalán elérhető szolgáltatások használatával a Felhasználó elfogadja az itt felsorolt feltételeket.
23.2. A Szolgáltató minden ésszerű erőfeszítést megtett annak biztosítására, hogy a weboldalon közölt minden információ pontos legyen a feltöltése időpontjában. Ennek ellenére a Szolgáltató sem kifejezetten, sem ráutaló módon nem vállal felelősséget, illetve szavatosságot a weboldalon keresztül nyújtott információkért, és fenntartja a jogot arra, hogy értesítés nélkül azon bármikor változtatásokat és javításokat hajtson végre, illetve a weboldalt vagy az azon közölt információkat részben vagy egészben megszüntesse.
23.3. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a weboldalon előforduló semmilyen pontatlanságért vagy hiányosságért. Az ajánlatok jogilag nem kötelező érvényűek, és semmilyen formában nem jelentenek kötelezettséget a Szolgáltató számára. A weboldalon található információkon alapuló bármilyen döntés a Felhasználó saját felelőssége.
23.4. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a weboldalhoz, illetve az ott található bármilyen információhoz való hozzáférésből, illetve annak elmaradásából vagy ezek felhasználásából származó semmiféle veszteségért vagy kárért.
23.5. A Szolgáltató nem vállal felelősséget olyan, harmadik fél által létrehozott, továbbított, tárolt, hozzáférhetővé tett, vagy publikált tartalmakért, amelyekhez a Szolgáltató weboldala kapcsolódik, vagy amelyekre a weboldal hivatkozik.
23.6. A Szolgáltató nem garantálja, hogy a weboldalhoz való hozzáférés folyamatos vagy hibamentes lesz. A Szolgáltató nem tartozik felelősséggel azokért az esetlegesen bekövetkező károkért, veszteségekért, költségekért, amelyek a weboldal használatából, annak használatra képtelen állapotából, nem megfelelő működéséből, üzemzavarából, az adatok bárki által történő illetéktelen megváltoztatásából keletkeznek, illetve amelyek az információtovábbítási késedelemből, számítógépes vírusból, vonal- vagy rendszerhibából vagy más hasonló okból származnak.
23.7. A Szolgáltató – a vevői, partnerei és egyéb ügyfelei személyére, adataira, a fennálló üzleti kapcsolataira vonatkozó valamennyi információt üzleti titokként kezeli. Az üzleti titokként történő kezelés alól csak az érintett adatszolgáltató adhat felmentést. A Szolgáltató az interneten keresztül hozzá eljuttatott valamennyi adatot ugyanolyan védelemmel kezeli, mintha azokat egyéb úton bocsátották volna rendelkezésére.
23.8. A Szolgáltató weboldala, az azon található minden képi, hang és szöveges tartalom és azok elrendezése, különösen nevek, logók illetve grafikák, tájékoztatók, elemzések és egyéb információs anyagok szerzői jogi oltalom alatt állnak.
23.9. A weboldal tartalma egészének, vagy részeinek bármilyen formában felhasználása különösen reprodukálása, átruházása, terjesztése, átdolgozása, vagy tárolása, a személyes használaton túl kizárólag a Szolgáltató kifejezett erre vonatkozó írásos engedélyével lehetséges.
23.10. A weboldal teljes tartalma a Szolgáltató tulajdona, illetve rendelkezése alatt áll. A weboldal tartalma szerzői jogi védelem alatt áll. Amennyiben a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény másként nem rendelkezik, a weboldal egyetlen része sem másolható vagy publikálható a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása nélkül.
23.11. Személyes használat körében a weboldal tartalmának vagy kivonatainak számítógépen tárolása, illetve kinyomtatása a felhasználó részére megengedett.
23.12. A weboldalra feltöltött vagy Szolgáltatóhoz küldött üzenetek tartalmáért és a benne foglalt információk valóságtartalmáért és pontosságáért egyedül a küldő felel. A weboldal a látogatóknak nyújtott szolgáltatás. A Szolgáltató fenntartja a jogot a weboldal tartalmának indoklás és értesítés nélküli bármely időpontban történő módosítására vagy kiegészítésére.
23.13. A Szolgáltató fentiekben részletezett feltételeitől eltérő vagy azokat sértő weboldal-használat szerzői jogi, polgári jogi és büntetőjogi következményekkel járhat. A Szolgáltató minden tudomására jutott jogsértéssel szemben fellép.
23.14. Amennyiben a hatályos jogszabályok szerint a jogi nyilatkozat bármely feltétele érvénytelennek minősülne, az nem érinti a többi feltétel érvényességét.
Érvényes visszavonásig.